Torzo.cz

Jak propagovat produkt nebo službu ?

Propagace je jednou z nejdůležitějších činností při prodeji. Dobře provedená propagace dokáže několikanásobně zvýšit poptávku po Vašem produktu nebo službě, proto se snažte vymyslet co nejlepší propagační strategii. Umění propagovat je v dnešní velmi ceněné a vyhledávané, jelikož ne každý dobře propagovat umí.

Jak propagovat produkt nebo službu [ Propagace ]

1. Odlište Váš produkt od konkurence.

Dnešní doba je plná konkurence, stále více lidí se snaží podnikat a stále více lidí se pokouší vymýšlet něco svého. Dříve lidé spoléhali spíše na své ruce, dnešní doba je zaměřená na inteligenci a rozum. Tím pádem se neustále zvyšuje konkurence, která se na trhu nachází, proto byste se měli snažit od ní co nejvíce odlišit. Buďte originální, vytvořte si originální logo, originální obal na Vašem produktu. Při propagaci se zaměřte na rozdíl mezi Vaším produktem a produktem Vaší konkurence. Zeptejte se sami sebe na tyto otázky :

  •  Je můj produkt lépe vyrobený než u konkurence ?
  • Je můj produkt levnější než u konkurence ? 
  • Dokáže můj produkt něco více než produkt konkurence ? 
  • Ušetří Váš produkt zákazníkům čas, peníze nebo úsilí ?
Pokud dokážete na nějakou z těchto otázek zodpovědět tak ji využijte v propagaci. Např. Náš produkt patří mezi nejlevnější produkty svého druhu, také bude dostupný ve většině obchodech, tudíž ušetříte čas hledáním. Najděte rozdíly mezi Vaším produktem a produktem konkurence, nikdo nechce kupovat to samé zboží.

2. Uvědomte si, komu produkt prodáváte.

Zapřemýšlejte také nad tím, komu vlastně Váš produkt prodáváte. Každá věková kategorie kouká na reklamu jinak, tudíž Vaše reklama musí být vytvořena na míru, právě na Vaše zákazníky. Také musíte myslet nad tím, jestli prodáváte mužům, nebo ženám, dospělým nebo dětem, matkám nebo teenagerům… Musíte zjistit Vaší cílovou skupinu a vytvořit Vaší strategii tak, aby zaujala právě Vaší cílovou skupinu.

Kritéria pro určení cílových skupin:

  • Geografická : Pokud nabízíte svojí službu jen určité lokalitě, tak je důležité se zaměřit pouze na tu lokalitu, z které by měli Vaši zákazníci přijít. Dobrým příkladem je PPC reklama, ve které si můžete zvolit v jaké oblasti se bude Vaše reklama zobrazovat. 
  • Věková : Každá věková kategorie má jiný pohled na věc. Nemůžete vytvořit reklamu na holící prostředky stejnou jako na panenky. Reklama musí být vždy vytvořena takovým způsobem, aby zaujala danou věkovou kategorii. Např. při reklamě na facebooku si můžete zvolit jaké věkové kategorii chcete aby se Vaše reklama zobrazovala, tohoto rozhodně využívejte a vždy si ji zvolte.
  • Pohlaví : Pohlaví hraje také velikou roli při vytvoření propagační strategie. Pokud se nad tímto zamyslíte a kouknete se např. na reklamy v televizi. Tak reklamy zaměřené na ženy jsou obvykle vytvořeny s růžovým nádechem, jelikož pokud ženy tuto barvu vidí tak zbystří. Reklamy na muže jsou obvykle v modré barvě, jelikož toto samé platí i pro ně. Pokud se jedná o neutrální reklamu, tak je obvykle zvolena bílá barva.
  • Vzdělání : Vzdělání Vašich cílených zákazníků by mělo hrát velkou roli při vytváření propagační strategie. Vzdělané lidi je obvykle těžší přimět k nákupu.. Při prodeji vzdělaným lidem musíte jednat jinak než při prodeji průměrně vzdělaným nebo nevzdělaným lidem. 

3. Reprezentujte Váš produkt jasně a stručně.

Lidé neradi přemýšlí, proto byste Váš produkt měli prezentovat takovým způsobem, aby nemuseli. Reprezentujte ho co nejjednodušeji a nejstručněji jak to půjde. Lidé v dnešní době jsou také neustále bombardováni reklamou ze Všech zdrojů a jsou proti jim již imunní. Čím stručnější Vaše reklama bude, tím větší bude šance, že si Vaší reklamy všimnou. Pokud vytváříte reklamu ve formě videa, tak dejte co nejvíce informací do prvních pěti sekund Vašeho videa, jelikož právě tato část rozhoduje o tom, zda ji cílená osoba dokouká dokonce nebo ji přeskočí.

4. Zvyšujte poptávku po Vašem produktu.

Především vytvořte Vaši reklamu takovým způsobem, aby zvýšila poptávku po Vašem zboží. Vytvořte v lidech potřebu si Vaše zboží zakoupit. Ukažte jim co jim Váš produkt může přinést, jakým způsobem jim může zlehčit život. Přesvědčte je, že bez Vašeho produktu nemohou žít. Ukažte jim před a po. Ukažte jim jak lidé žili před použitím Vašeho produktu a po použití Vašeho produktu, tento způsob reklamy je velmi efektivní, ačkoliv bych si řekl, že nemůže příliš fungovat.  

5. Nabídněte vzorky Vašeho produktu.

Tento styl propagace je velmi účinný a je založený na manipulativní technice, která spočívá v tom, že pokud někomu něco dáte “zadarmo” tak se bude obdařená osoba cítit povinná Vám Vaší štědrost oplatit. Pokud tedy někomu nabídnete vzorek Vašeho produktu, tak nejen, že si Váš zákazník Váš produkt vyzkouší a může si ho oblíbit, ale také se bude cítit dlužen k Vaší společnosti, čímž se zvýší šance, že si zboží zakoupí. Manipulace je při propagaci také velmi důležitá, pokud se o ní chcete dozvědět více tak si přečtěte nás článek zde. 

6. Nabízejte speciální a výhodné nabídky.

Těmito výhodnými nabídkami myslíme slevy, 3+1 zdarma atd.. Tyto obchodní techniky jsou velmi účinně a využívá je většina obchodníků. Většina své zboží ani neslevní, pouze si slevu vymyslíte. Obchodníci také využívají techniky jako je doprava zdarma, lidé si myslí, že se jedná o skvělou nabídku, jelikož nebudou muset platit za dopravu. Ale za dopravu nakonec stejně zaplatí, akorát o tom nebudou ani vědět, jelikož bude schována v ceně produktu. Těchto technik je neskutečně mnoho a jsou velmi efektivní. Mezi tyto techniky patří: 

Mezi výhodné nabídky patří:

  • SlevaSlevy asi každý z nás zná, a někteří se také podle nich při koupi rozhoduje. Někdy je sleva opravdová, někdy se jedná pouze o obchodní trik. Někdy je zboží slevněno kvůli nízké trvanlivosti, nebo protože je zboží prošlé. Na slevy si dávejte pozor a vždy si zjistěte, proč je zboží vlastně slevněné. 
  • Garance : Limitovaná nabídka je také silným nástrojem při propagaci, jedná se o nabízení určitého zboží nebo služby po nějakou dobu. Tím, že dáte Vašemu zákazníkovi určitý čas v němž si může zboží zakoupit, nebo napíšete, že se na skladu nachází již pár kusů, v něm vytvoříte tlak. Tlak z toho, že zboží na skladu za chvíli nemusí být, což ho přiměje si zboží zakoupit co nejrychleji. 
  • Vrácení peněz : Pokud  jste si svým produktem dostatečně jistí, tak k němu nabízejte možnost vrácení peněz. To, že zákazník získá možnost vrácení peněz v něm vytvoří pocit důvěřivosti a pocit zpětných dvířek, kdyby se mu produkt rozbil. Také ukážete světu, že svému produktu naprosto věříte, což vytvoří větší důvěru i u ostatních.
  • Kupte něco a k tomu získáte něco zdarma : Tento způsob je také velmi populární a velmi efektivní. Jedná se o to, že k Vašemu produktu nabídnete ještě něco více zdarma. Ale nikdy není nic zdarma a cena za zboží “zdarma” je většinou skrytá v ceně produktu. Dobrým příkladem je doprava zdarma. 
Pokud Vás náš článek nějak obohatil, nebo Vás namotivoval tak budeme rádi, když nás budete sledovat na našem Facebooko, na kterém budete dostávat upozornění pokaždé, když vydáme nový článek. Děkujeme za čtení Torzo 🙂  Náš Facebook zde.

Podobné články:

Nejnovější články: