Torzo.cz

Dropshipping, co to je a jak začít?

Dropshipping je styl obchodování, který se velmi podobá obchodování pomocí svého e-shopu. Je to v podstatě to samé s tím rozdělíme, že se jedná o mnohem jednodušší způsob, jelikož se nemusíte starat o zboží ani dovoz. Jediné o co se musíte postarat je propagace a prodej. O skladování a následný dovoz se starají firmy, které jsou na tento styl prodeje zaměřeni. Nejznámější společností, zabývající se Dropshippingem je Shopify. Jedná se nejlepší způsob začínání svého podnikání. Naučíte se zde většinu základů potřebných k následnému podnikání.

Dropshipping, co to je a jak začít? | Torzo

Co to je Dropshipping?

Dropshipping je forma obchodní spolupráce, mezi dvěma internetovými obchody, přičemž jeden z nich sklad má a druhý ne. Internetový obchody se skladem zajišťuje právě skladování a následný dovoz zboží, druhý obchod se stará o prodej a propagaci zboží. 

Jak začít s Dropshippingem?

Pokud budete chtít začít podnikat v oblasti Dropshippingu tak si nejprve budete muset sehnat obchod, který se Vám postará o skladování a dovoz, mezi tyto obchody patří jak jsme se již zmínili Shopify. Následně si budete muset promyslet co vlastně chcete prodávat. Budete muset prozkoumat trh a zjistit konkurenci, která se v daném tématu prodeje bude nacházet. Najděte si téma, ve kterém budete mít co nejmenší konkurenci, jelikož čím menší bude ,tím větší šanci na úspěch budete mít. Jakmile budete mít vymyslené téma, ve kterém chcete začít prodávat tak si budete muset založit e-shop. Shopify má např. možnost, že si založíte Váš internetový obchod u nich, ale můžete si ho založit např. přes WordPress, kde poté můžete využít společnosti WooCommerce, která nabízí v podstatě stejné služby jako Shopify. 

Propagace a prodej

Pokud budete mít připraveni reprezentativní e-shop tak přijde asi nejtěžší část, kterou je propagace Vašeho zboží. V dnešní době je nejlepším platformou k propagaci svého zboží pravděpodobně Facebook, v němž máte možnost si zakoupit reklamu. Která se zobrazí uživatelům této platformy na hlavní zdi. Vy následně platíte Facebooku za každý proklik, který uživatelé provedou. Cena za proklik se velmi liší a záleží na tématu Vašeho podnikání. Můžete platit 5 Kč za proklik, nebo třeba 20 Kč. Poté přichází fáze, pro kterou jste to všechno pravděpodobně dělali, touto fází je prodej. Jakmile si někdo přes Váš e-shop něco zakoupí tak to budete muset zdělit Vašemu dodavatelovi. Sdělit mu to můžete např. přes e-shop nebo Sms zprávu. Ten se následně postará o dodání zboží zákazníkovi. Peníze z prodeje, poté přijdou rovnou k Vám. Váš dodavatel obvykle nechce žádné procento z prodeje, ale za jejich služby budete muset měsíčně platit nějaké ty peníze.

Výhody dropshippingu

-Největší výhodou je to, že nemusíte vlastnit sklad a nemusíte se starat o převoz. 

Nemusíte se starat o balení a odesílání zboží, díky čemuž šetříte Váš čas.

-Nemusíte zadávat své vlastní jméno, stačí obchodní jméno. (Větší anonymita při prodeji)

 

 

Nevýhody dropshippingu

– Jelikož produkt, který prodáváte neuvidíte, tak nemůžete vědět zda je důvěryhodný, proto byste měli nakupovat       pouze u důvěryhodných dodavatelů.

– Musíte řešit reklamaci, pokud někdo Vaše zboží reklamuje tak je problém v tom, že zboží již máte zakoupené. Proto je nejlepší prodávat levné věci, kdy pokud přijde reklamace tak prostě pošlete další zboží zadarmo. Je to jednodušší než se starat o reklamaci. 

Pokud se Vám článek líbil tak nás sledujte na našem Facebooku, kde dostanete upozornění pokaždé, když vyjde nový článek. Facebook

Knihy o podnikání:

Nejnovější články

Nejnovější články